1. VISPĀRĪGI NOTEIKUMI
1.1. SmartPosti SIA (turpmāk tekstā -SmartPosti) paku piegādes Pakalpojumu izmantošanas vispārīgie noteikumi (turpmāk tekstā - Vispārējie noteikumi) regulē attiecības starp SmartPosti un Klientu (turpmāk tekstā - arī Puse vai Puses) un nosaka Pakalpojumu sniegšanas kārtību. 1.2. Vispārīgie noteikumi un nosacījumi ir neatņemama Pakalpojumu līguma (turpmāk tekstā - Līgums), kas noslēgts starp SmartPosti un Klientu, daļa un attiecas uz visiem līgumiem starp SmartPosti un Klientu, kas attiecas uz sūtījumu organizēšanu un piegādi. 1.3. Vispārējos noteikumos ir noteiktas SmartPosti un Klienta tiesības un pienākumi, kā arī ir definēti izmantotie termini. 1.4. Papildus Vispārējiem noteikumiem uz Pusēm attiecas arī Līgums, Cenrādis, Pakalpojuma (īpašie) noteikumi un nosacījumi (turpmāk saukti arī par Pakalpojuma noteikumiem un nosacījumiem) un citi noteikumi un nosacījumi (turpmāk kopā tiek dēvēti par Līguma dokumentiem), kurus SmartPosti ir noteikusi attiecībā uz Pakalpojumiem un kas Klientam ir pieejami SmartPosti vietnē vai pašapkalpošanās vidē. 1.5. Pakalpojumi tiek sniegti saskaņā ar Latvijas Republikas tiesību aktiem un Konvenciju par starptautisko kravu autopārvadājumu līgumu (CMR), ko nereglamentē līguma dokumenti. 1.6. Īpašie Pakalpojuma noteikumi un nosacījumi ir noteikti Līgumā un Pakalpojuma noteikumos, taču tie var izrietēt arī no citiem Līguma dokumentiem. 1.7. SmartPosti nosaka Vispārīgos noteikumus, Cenrādi, Pakalpojuma noteikumus un nosacījumus, kā arī citus noteikumus, kas noteikti attiecībā uz Pakalpojumu, un var tos vienpusēji grozīt, ja tas ir nepieciešams juridisku grozījumu vai jauna Pakalpojuma ieviešanas, Pakalpojuma izmaiņu vai Pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanas dēļ. 1.8. SmartPosti sniedz informāciju par Līguma dokumentu grozīšanu, izmantojot SmartPosti vietni www.smartposti.lv vismaz 30 (trīsdesmit) kalendārās dienas pirms grozījumu stāšanās spēkā. Klients par grozījumiem atsevišķi netiks informēts. Ja Klients turpina izmantot SmartPosti pakalpojumus pēc grozījumu stāšanās spēkā, tiek uzskatīts, ka viņš ir piekritis grozītajiem noteikumiem un nosacījumiem. 1.9. Ar Pakalpojumu sniegšanu saistītie Vispārīgie noteikumi, cenu lapas, Pakalpojumu noteikumi un citi nosacījumi ir pieejami SmartPosti vietnē www.smartposti.lv 1.10. Līgumu par Pakalpojumu sniegšanu var slēgt jebkurā formātā, piemēram, izmantojot pašapkalpošanās vidi, rakstiski vai formātā, kuru var reproducēt rakstiski. Brīdis, kad SmartPosti sāk izpildīt pasūtījumu, tiek uzskatīts arī par līguma noslēgšanu. 1.11. Klients apstiprina, ka ir iepazinies ar Vispārējiem noteikumiem, piekrīt tiem un apņemas tos ievērot, iesniedzot pasūtījumu vai piekrītot SmartPosti izteiktajam piedāvājumam.
2. DEFINĪCIJAS
2.1. Klients ir fiziska vai juridiska persona, kas ir noslēgusi līgumu par SmartPosti Pakalpojumiem. 2.2. Pakalpojumi nozīmē paku termināļu vai paku saņemšanas vietu Pakalpojumus, kurjera Pakalpojumus un/vai papildus {akalpojumus, kas saistīti ar sūtījumiem, kurus SmartPosti sniedz Klientam. 2.3. Paka ir vienība, kas ir iepakota un marķēta atbilstoši prasībām un kuras atļautie izmēri, svars un citi nosacījumi ir norādīti SmartPosti tīmekļa vietnē vai pašapkalpošanās vidē vai ir atrunāti Pušu rakstiskajā līgumā. Klientam jāpārliecinās, ka paka atbilst SmartPosti noteiktajām prasībām. 2.4. Palete ir preču palete (t.sk. EUR palete, FINN palete), kas garantē atļauto kravnesību un pieļauj drošu apstrādi transportēšanas laikā. Sūtījums, kura faktiskais svars pārsniedz 35 kg vai 40 kg, atkarībā no produkta nosacījumiem, jānovieto uz paletes. 2.5. Sūtījums nozīmē pareizi iesaiņotas un marķētas pakas vai paletes, kas jānosūta no viena Sūtītāja vienam Saņēmējam. Atsevišķi iepakotas pakas vai paletes tiek apstrādāti kā neatkarīgi sūtījumi. 2.6. Sūtītājs ir persona, kas vēlas nosūtīt sūtījumu Saņēmējam, vai persona, kas Klienta vārdā nodod sūtījumu SmartPosti. 2.7. Saņēmējs ir persona, kura uz sūtījuma pavadlapas ir atzīmēta kā Saņēmējs vai kura atrodas Saņēmēja adresē, uz kuru jāpiegādā sūtījums, un kurai ir tiesības uzņemt Sūtījumu. 2.8. Pasūtījums ir pasūtījums, ko Klients iesniedz SmartPosti par Pakalpojuma sniegšanu. 2.9. Kurjers ir persona, kas sniedz SmartPosti pakalpojumus, piegādājot sūtījumus. 2.10. Paku terminālis ir ierīce fiksētā vietā, kas ļauj saņemt sūtījumus no Sūtītājiem un nogādāt tos Saņēmējiem. 2.11. Paku punkts ir fiksēta vieta, kur ir iespējams piegādāt sūtījumus Saņēmējiem. 2.12. Šķirošanas centrs ir SmartPosti struktūrvienība, kurā tiek apstrādāti un uzglabāti vietējie un starptautiskie sūtījumi. 2.13. SmartPosti vietne ir SmartPosti interneta vietne www.smartposti.lv un pašapkalpošanās e-veikala vide www.my.smartposti.lv 2.14. Cenrādis nozīmē maksu(-as), kas norādīta(-as) SmartPosti vietnē vai pašapkalpošanās vidē un saskaņā ar kuru Klients maksā par Pakalpojumu sniegšanu. 2.15. Piegādes paziņojums ir paziņojums, kas nosūtīts ar īsziņu, pa e-pastu vai jebkādā citā veidā, kurā iekļauta informācija par sūtījuma piegādes termiņu un norādījumi par piegādes laika un / vai vietas maiņu. 2.16. Durvju kods vai PIN ir ciparu kods, kas norādīts paziņojumā Saņēmējam un ar kura palīdzību var atvērt termināļa skapīša durvis, kur tiek uzglabāts sūtījums. 2.17. Papildpakalpojums ir Pakalpojums, kas papildina Pakalpojumu vai palielina tā vērtību (piemēram, muitas procedūras, personas identifikācija, Saņēmēja maksājums pie piegādes). 2.18. Sūtījuma svars un izmēri ir sūtījuma izmēri un svars, kas tiek ņemti vērā, nosakot cenu. Pakalpojuma noteikumos un nosacījumos svars ir noteikts kā tilpuma vai faktiskais svars. Nosakot cenu, tiek ņemts vērā pasūtījumā norādītais Sūtījuma svars. Ja SmartPosti Pakalpojuma sniegšanas laikā sūtījums tiek svērts un tas izrādās smagāks, nekā norādīts,SmartPosti ņems vērā sūtījuma faktisko svaru. 2.19. Sūtījuma uzlīme/sūtījuma pavadlapa ir Pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā informācija, kas ir uzrakstīta vai pielīmēta pie sūtījuma. 2.20. Piegādes dokumenti ir dokumenti, kas nepieciešami muitas formalitāšu kārtošanai un citām procedūrām, kas saistītas ar sūtījumu. 2.21. Piegādes apstiprinājums ir Klienta, Saņēmēja vai Sūtītāja, sniegts apstiprinājums par sūtījuma saņemšanu, kas tiek saņemts kurjera skanēšanas ierīces skārienjutīgajā ekrānā vai ievadot PIN kodu paku termināļa nodalījuma durtiņās. 2.22. Neveiksmīgas piegādes vai paņemšanas mēģinājums ir brauciens, kas veikts saistībā ar Sūtījuma saņemšanu vai piegādi un kurā Sūtījumu nevarēja saņemt no Sūtītāja vai nogādāt Saņēmējam iemeslu dēļ, kas nav atkarīgi no SmartPosti vai Kurjera. SmartPosti ir tiesības pieprasīt, lai Klients maksā par nepamatotu piegādes/paņemšanas mēģinājumu saskaņā ar Cenrādi. 2.23. Parādu piedzinējs ir uzņēmums, kas nodrošina parādu piedziņas pakalpojumu.
3. PRASĪBAS SŪTĪJUMIEM
3.1. Sūtījuma izmēriem (garumam / platumam / augstumam) un svaram (kg) ir jāatbilst prasībām, kas noteiktas Pakalpojumu noteikumos. 3.2. Klientam atbilstoši jāiepako un jāmarķē sūtījums ar pareizu kontaktinformāciju. Sūtījuma iepakojumu izvēlas Klients (Sūtītājs). Norādījumus par iepakošanas prasībām var atrast vietnē SmartPosti www.smartposti.lv 3.3. Klienta pienākums ir savlaicīgi un precīzi sniegt norādījumus SmartPosti, lai nodrošinātu to, ka sūtījuma saturs tiek saglabāts transportēšanas laikā, nepieļaujot iepakojuma vai sūtījuma satura bojājumus. 3.4. Sūtījumiem jābūt iepakotiem, ievērojot sekojošo: 3.4.1. saturam nevar piekļūt, nesabojājot iepakojumu; 3.4.2. ārējais iepakojums var izturēt diagonālu kritienu no 100 cm augstuma; 3.4.3. sūtījums nevar sasmērēt vai sabojāt citus sūtījumus; 3.4.4. iepakojums atbilst sūtījuma saturam, svaram un formai, kā arī pārvadāšanas veidam; 3.4.5. trauslu priekšmetu iepakošanai ir izmantots atbilstošs papildus iepakojums (stūra aizsargi, amortizācijas materiāli, pildījuma materiāls utt.), nodrošinot to, ka preces transportēšanas laikā nevar pārvietoties/kustēties kastes iekšpusē; 3.4.6. sūtījuma pavadlapu un/vai citas marķēšanas uzlīmes nedrīkst novietot virs kastes stūriem un/vai malām; ja tiek izmantots atkārtoti lietojams iepakojums, ir jānoņem visas vecās pavadlapas; 3.4.7. sūtījumi, kas novietoti uz paletes, nedrīkst pārsniegt paletes malas 3.4.8. piegādes dokumentiem jābūt ievietotiem noslēgtā plastmasas kabatiņā, kas piestiprināta pie ārējā iepakojuma. Klients ir atbildīgs par dokumentos norādītās informācijas pareizību.
4. AIZLIEGTIE SŪTĪJUMI
4.1. Izmantojot SmartPosti pakalpojumus, ir aizliegts sūtīt šādus priekšmetus un preces: 4.1.1. ātri bojājošas bioloģiskas un infekciozas vielas; 4.1.2. radioaktīvas, sprādzienbīstamas, kodīgas, toksiskas vai viegli uzliesmojošas vielas, kā arī vielas, kas ir jutīgas pret aukstumu; 4.1.3. priekšmetus vai vielas, kas to rakstura vai iesaiņojuma dēļ var sasmērēt vai sabojāt citus sūtījumus vai apstrādes aprīkojumu, ieskaitot konteinerus, kas piepildīti ar šķidrumiem, ja šādi priekšmeti nav blīvi aizvērti un nav iepakoti necaurlaidīgos materiālos; 4.1.4. naudu, bankas kartes, apgrozībā esošās monētas, vērtspapīrus, obligācijas, dārgmetālus un dārgakmeņus; 4.1.5. personu apliecinošus dokumentus, ceļošanas dokumentus, atļaujas vai dokumentus, kas piešķir īpašu statusu; 4.1.6. dzīvus augus, dzīvniekus, putnus, zivis; 4.1.7. asus priekšmetus bez speciāla iepakojuma; 4.1.8. narkotiskās un psihotropās vielas; 4.1.9. munīciju un ieročus; 4.1.10. pornogrāfiska vai erotiska rakstura materiālus, kas apraksta vai attēlo bērnu seksuālu izmantošanu (bērnu pornogrāfija), cilvēku seksuālas darbības, kurās iesaistīti dzīvnieki, nekrofilija vai pornogrāfiska rakstura vardarbība; 4.1.11. priekšmetus vai vielas, kuru imports vai aprite ir aizliegta nosūtīšanas vai piegādes valstīs; 4.2. SmartPosti neuzņemas nekādu atbildību par aizliegta satura sūtījumiem. 4.3. SmartPosti ir tiesības apturēt jebkādu turpmāku aizliegta satura sūtījumu piegādi un iznīcināt sūtījumus, kas apdraud SmartPosti vai trešo personu darbinieku veselību un dzīvību, kā arī apdraud citus sūtījumus, īpašumu vai apkārtējo vidi. 4.4. Sūtītājam ir jāatlīdzina visi zaudējumi un izmaksas, kas radušās saistībā ar sūtījumiem, kas satur aizliegtas vielas vai neatbilst iepakojuma prasībām.
5. PAKALPOJUMU NODROŠINĀŠANA
5.1. Pakalpojumu (īpašie) noteikumi ir norādīti SmartPosti vietnē www.smartposti.lv un pašapkalpošanās vidē vai Pušu Līguma cenu pielikumā. Klients sūtījuma nosūtīšanai izvēlas attiecīgo pakalpojumu, kura noteikumi un nosacījumi ir noteikti attiecīgā pakalpojuma noteikumos: 5.1.1. Smartpost paku termināļu un paku punktu paku pakalpojumi Latvijā, Lietuvā un Igaunijā; 5.1.2. Kurjeru pakalpojumi Latvijā, Lietuvā un Igaunijā; 5.1.3. Express Business Day – starptautiskie kurjeru pakalpojumi; 5.1.4. Parcel Connect Baltics – starptautiskie paku punktu pakalpojumi. 5.2. Pasūtījumu par Pakalpojuma sniegšanu Klients iesniedz pašapkalpošanās vidē vai nosūtot to uz SmartPosti Klientu Servisa e-pastu vai citā Līgumā noteiktajā formātā. Klients sniedz visus svarīgos Pasūtījuma datus (ieskaitot sūtījuma svaru un izmērus, Sūtītāja un Saņēmēja datus, izcelsmes un galamērķa vietu) un ietver visus Pakalpojuma sniegšanai nepieciešamos norādījumus. SmartPosti ir tiesības pieprasīt papildus datus un instrukcijas. 5.3. SmartPosti ir tiesības mainīt izvēlēto Pakalpojumu un /vai Papildpakalpojumu SmartPosti Pakalpojumu ietvaros, ja Klienta pasūtītais Pakalpojums neatbilst attiecīgā Pakalpojuma un Sūtījuma noteikumiem un nosacījumiem. Neatbilstoša sūtījuma gadījumā SmartPosti ir tiesības izvēlēties citu Pakalpojumu, kas atbilst noteikumiem, nosacījumiem un prasībām, un piemērot maksu par šo izmainīto Pakalpojumu saskaņā ar pakalpojumu cenrādi. 5.4. Paredzamais ar Pakalpojumu saistītā sūtījuma piegādes laiks galvenokārt ir atkarīgs no Pasūtījuma iesniegšanas laika un Pakalpojuma noteikumiem un nosacījumiem. Paredzētie piegādes laiki parasti tiek norādīti SmartPosti vietnē un pašapkalpošanās vidē vai Pušu Līguma cenas piedāvājumā. 5.5. Pakalpojuma sniegšanai tiek izmantotas trešās personas, un SmartPosti ir atbildīga par viņu darbību. 5.6. SmartPosti nevar būt atbildīga par Klienta, Sūtītāja, Saņēmēja esamību vai viņu pārstāvības tiesībām vai par to pierādīšanu, ja vien netiek sniegts Pakalpojums, kura īpašie noteikumi un nosacījumi ietver personas identifikāciju vai pārstāvības tiesību pārbaudi.
6. APMAKSA PAR PAKALPOJUMIEM
6.1. Klientam jāveic apmaksa SmartPosti par Pakalpojumu sniegšanu saskaņā ar spēkā esošo Cenrādi. 6.2. SmartPosti ir tiesības vienreizēji grozīt Cenrādi reizi gadā, par to informējot Klientu vismaz 30 (trīsdesmit) kalendārās dienas pirms grozījumiem. 6.3. Klientam ir jāapmaksā rēķins par sniegtajiem pakalpojumiem kalendārajā mēnesī, pamatojoties uz rēķinu, līdz nākamā mēneša 10. (desmitajai) dienai. 6.4. SmartPosti ir tiesības ierobežot Pakalpojuma sniegšanu, ja Klients kavē rēķina apmaksu ilgāk par 14 (četrpadsmit) kalendārajām dienām. 6.5. SmartPosti ir tiesības nodot prasību Parādu piedzinējam, ja no Klienta puses ir pārsniegts maksājuma termiņš par 21 (divdesmit vienu) dienu. Klients apmaksā visas Parādu piedzinēja apkalpošanas izmaksas atbilstoši Parādu piedzinēja cenrādim papildus neapmaksātā rēķina summai. 6.6. Ja tiek pārsniegts maksājuma termiņš, SmartPosti ir tiesības apturēt Pakalpojumu sniegšanu un, saskaņā ar Civillikuma 1587. pantu, sākt izmantot ķīlas tiesības uz sūtījumu ar piegādes dokumentiem, lai nodrošinātu prasības, kas izriet no pakalpojumu sniegšanas nosacījumiem.
7. PERSONAS DATU APSTRĀDE
7.1. Apstrādājot personas datus, SmartPosti ievēro piemērojamos datu aizsardzības likumus, starptautiskos datu aizsardzības tiesību aktus un noteikumus, rīkojumus, instrukcijas un ieteikumus, ko noteikušas kompetentās datu aizsardzības iestādes. Privātuma politika, kas ir neatņemama Vispārējo pakalpojumu noteikumu daļa, ir atrodama šeit. 7.2. SmartPosti apstrādā šādus personas datus: 7.2.1. Klienta, Sūtītāja un Saņēmēja kontaktinformāciju (vārds, adrese, atrašanās vieta, tālruņa numurs, e-pasta adrese); 7.2.2. Klienta maksājumu informāciju; 7.2.3. Sūtītāja identifikācijas ar ID karti vai vecuma pārbaudes papildu pakalpojuma gadījumā - Saņēmēja personu apliecinoša dokumenta rekvizītus un personas kodu; 7.2.4. piedaloties akcijās, dalībnieka kontaktinformāciju un citu iesniegto informāciju. 7.3. Personas dati tiek apstrādāti Privātuma politikā noteiktajā veidā un tiktāl, ciktāl tas nepieciešams Pakalpojumu sniegšanai, t.i., lai saņemtu, šķirotu, pārvadātu un piegādātu sūtījumus, kā arī veiktu ar sūtījumiem saistītas muitas procedūras. Citos gadījumos, t.i., mārketinga kampaņām un izlozēm, SmartPosti apstrādā personas datus ar Klienta piekrišanu. 7.4. Personas datus Pakalpojuma sniegšanas jomā var nosūtīt bez Klienta papildu attiecīgas atļaujas: 7.4.1. apakšuzņēmējiem, kurus SmartPosti izmanto Pakalpojuma sniegšanai; 7.4.2. personām un iestādēm, kurām dati jānosūta izvēlētā Pakalpojuma sniegšanai vai pamatojoties uz likuma prasībām vai sabiedrības interešu aizsardzībai. 7.5. SmartPosti glabā personas datus tik ilgi, cik nepieciešams mērķa sasniegšanai, vai līdz likumā noteiktajam termiņam. 7.6. SmartPosti veic atbilstošus organizatoriskus un tehniskus aizsardzības pasākumus, lai garantētu nepieciešamo drošības līmeni, apstrādājot personas datus. 7.7. Klientam ir šādas tiesības attiecībā uz viņa personas datu apstrādi: 7.7.1. saņemt no SmartPosti informāciju par saviem personas datiem un to izmantošanu likumā noteiktajā kārtībā un apjomā; 7.7.2. likumā noteiktajos gadījumos pieprasīt no SmartPosti pārtraukt savu personas datu izmantošanu, kā arī labot, slēgt un dzēst savus personas datus; 7.7.3. piekrist vai aizliegt savu personas datu izmantošanu tiešā mārketinga vai mārketinga mērķiem, informējot par to SmartPosti 7.7.4. sazināties ar Datu aizsardzības inspekciju vai vērsties tiesā Klienta tiesību pārkāpuma gadījumā
8. ATBILDĪBA
8.1. SmartPosti ir atbildīga par Sūtījuma daļēju vai pilnīgu nozaudēšanu un bojāšanu no brīža, kad Sūtījums tiek saņemts transportēšanai līdz piegādes brīdim, kā arī par jebkuru Sūtījuma piegādes kavēšanos. 8.2. SmartPosti nav atbildīga par zaudējumiem, kas radušies sūtījuma daļējas vai pilnīgas nozaudēšanas, bojājuma un piegādes aizkavēšanās dēļ, kā arī par citiem zaudējumiem, ieskaitot zaudējumus, kas nodarīti trešajām personām, ja to izraisa: 8.2.1. Klienta kļūda vai Līguma noteikumu pārkāpšana; 8.2.2. bojājumi, kas radušies no Sūtījumā esošo preču īpašībām, piem. plīsumi, iztecēšana, sabojāšanās, korozija, fermentācija; 8.2.3. iepakojuma neesamība vai trūkumi; 8.2.4. nepareiza vai nepilnīga sūtījuma adrese vai marķējums; 8.2.5. pārkāpums vai kaitējums, kas radies nepārvaramas varas dēļ. 8.3. Kompensācija, kas maksājama par Sūtījumā esošo preču daļēju vai pilnīgu nozaudēšanu vai, tiek aprēķināta, pamatojoties uz rēķinā norādītajām preces iegādes izmaksām, ievērojot: 8.3.1. ja precēm tiek nodarīts kaitējums, kompensācija par zaudējumiem tiek segta saprātīgas preču remonta izmaksu apmērā un iespējamās preču vērtības samazināšanās apmērā; 8.3.2. Klientam jāpierāda, ka bojātajām precēm nav atlikusī vērtība; 8.3.3. maksa par nozaudētā sūtījuma pārvadāšanu, muitas nodokļi un citas ar transportu saistītās izmaksas arī tiek kompensētas saskaņā ar CMR konvenciju. 8.4. Klientam ir tiesības pieprasīt kompensāciju par Sūtījuma nozaudēšanu, ja preces nav piegādātas: 8.4.1. Trīsdesmit (30) dienu laikā pēc paredzētā piegādes termiņa, ja piegādes laiks bija saskaņots; 8.4.2. Pēc sešdesmit (60) dienām, ja nav piegādes termiņš nav bijis saskaņots. 8.5. SmartPosti ir atbildīga par sūtījumam radītajiem bojājumiem vai tā nozaudēšanu saskaņā ar CMR konvenciju ar atbildības limitu līdz 8,33 SDR par bruto svara kilogramu, izņemot Parcel Connect Baltics, Express Business Day, SmartPost sūtījumus, kad atbildības limits ir noteikts līdz 500 EUR par sūtījumu. 8.6. SDR (“Speciālās aizņēmuma tiesības”) ir grāmatvedības vienība, ko izmanto Starptautiskais Valūtas fonds (SVF), un tās summa ir atkarīga no publicētā valūtas kursa*. 8.7. Kompensācija, kas tiek izmaksāta par nozaudētu dokumentu sūtījumu, kuram ir satura saraksts, nepārsniedz EUR 28,46. 8.8. Ja tiek pierādīts, ka preču piegādes kavēšanās ir nodarījusi kaitējumu Klientam, SmartPosti pienākums ir atlīdzināt zaudējumus tādā apmērā, kas nepārsniedz piegādes izmaksas. 8.9 SmartPosti nekompensē nekādus netiešus vai peļņas zaudējumus. 8.10. Klienta pienākums ir atlīdzināt SmartPosti zaudējumus, ko radījusi: 8.10.1. bojāta sūtījuma iesaiņošana, marķēšana vai deklarēšana; un 8.10.2. SmartPosti apmaksāti muitas nodokļi vai citi oficiāli maksājumi vai nodrošinājums ar vērtspapīriem.
9. SŪDZĪBU UN PRASĪBU IESNIEGŠANA
9.1. Klientam ir jāiesniedz SmartPosti visas sūdzības un prasības par zaudējumu atlīdzību sakarā ar Sūtījuma bojājumiem, daļēju vai pilnīgu nozaudēšanu vai piegādes aizkavēšanos rakstiskā veidā, kopā ar dokumentiem, kas pamato pretenziju. 9.2. Prasība jāiesniedz 6 (sešu) mēnešu laikā no sūtījuma nosūtīšanas dienas, kā noteikts Latvijas Pasta likuma 53. pantā, ievērojot to, ka: ja sūtījuma nodošanas vai saņemšanas laikā, veicot ārēju pārbaudi, ir redzams sūtījuma bojājums vai daļējs zaudējums, par to nekavējoties jāinformē SmartPosti. 9.3. ja, saņemot sūtījumu, zaudējumi nevarēja tikt konstatēti, Klients ne vēlāk kā 7 (septiņu) kalendāro dienu laikā no sūtījuma saņemšanas dienas, var iesniegt SmartPosti sūdzību vai prasību par zaudējumu atlīdzināšanu. 9.4. Ja sūtījums tiek pazaudēts, Klientam par to jāinformē SmartPosti ne vēlāk kā 30 dienas pēc plānotā sūtījuma piegādes datuma. 9.5. Prasības reģistrācijas datums ir diena, kad prasītājs no SmartPosti saņem apstiprinājumu par prasības reģistrāciju. Prasības izskatīšanas laikā prasījuma reģistrācijas diena netiek ieskaitīta. 9.6. Pretenziju pirmās apstiprināšanas termiņš ir 14 dienas. Ja pretenzijas analīzei nepieciešams ilgāks laiks, SmartPosti to saskaņo ar Klientu un vienojas par termiņa pagarināšan 9.7. SmartPosti ir tiesības pieprasīt bojātā sūtījuma saņemšanu SmartPosti rīcībā ekspertīzes novērtējuma veikšanai. 9.8. Visus strīdus, kas radīsies starp Pusēm, SmartPosti un Klients centīsies atrisināt sarunu ceļā. Ja vienošanās netiek panākta, strīdi tiek risināti Administratīvajā apgabaltiesā.
*Piemērs zaudējumu atlīdzības summas aprēķināšanai, kas tiek izmaksāta, ja bojātas preces svars ir 1 kg - kg x 8,33 x SDR: 1 x 8,33 x 1,18405 = 9,51 EUR. (18.09.2020.). SDR likmes var atrast vietnē